Reklamacja wycieczki – czyli co na wypadek gdyby…

Kupiłeś/ kupiłaś wymarzoną wycieczkę, a później okazało się, że nic nie przebiegało zgodnie z planem? Program wyjazdu objazdowego nie został zrealizowany? A może standard hotelu, w którym miałeś/ miałaś spędzić upragniony urlop w rzeczywistości znacząco odbiegał od tego przedstawionego na zdjęciach?

Reklamacja – znaj swoje prawa

Zanim przystąpisz do wypełniania odpowiednich dokumentów, dokładnie przeczytaj umowę, którą zawarłeś/ zawarłaś z biurem podróży. Warto także wiedzieć, jakich błędów należy wystrzegać się przy pisaniu samej reklamacji – może się zdarzyć, że negatywnie wpłyną na jej rozpatrzenie.

Kiedy składać reklamację?

Jeśli organizator nie dotrzymał warunków, które zostały przedstawione w umowie, przysługuje Ci prawo do reklamacji – niezależnie od tego, czy kupiłeś/ kupiłaś wyjazd w pełnej cenie, czy wybór padł na trochę tańszą ofertę last minute. Przykładowo, jeżeli zarezerwowałeś/ zarezerwowałaś pokój w hotelu czterogwiazdkowym, a zakwaterowano Cię w obiekcie o niższym standardzie, możesz domagać się rekompensaty. Innym powodem reklamacji może być także znacząco opóźniony lot lub niezrealizowanie punktów wyszczególnionych w programie wycieczki.

Co mogę otrzymać w zamian?

Jeżeli chcesz wiedzieć, jakiej mniej więcej rekompensaty finansowej możesz spodziewać się za nieudane wakacje, poszukaj tabeli frankfurckiej, którą znajdziesz na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK). Znajdziesz tam również wzór reklamacji, który z pewnością pomoże Ci napisać własne pismo. Biura podróży najczęściej decydują się na oddanie klientowi kilku, kilkunastu bądź kilkudziesięciu procent ceny wycieczki.

Kiedy złożyć reklamację?

Najlepiej jak najszybciej (nawet w czasie wyjazdu – jeśli dasz znać, że dana rzecz nie jest zgodna z umową, być może biuro podróży będzie mogło jakoś zareagować). Obecne przepisy mówią jednak, że do przedawnienia dochodzi dopiero po trzech latach. Zatem na złożenie reklamacji masz aż trzy lata, choć im szybciej to zrobisz, tym szybciej otrzymasz rekompensatę lub odszkodowanie.

You May Also Like

About the Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *